"Goedemiddag!"
"Goedemiddag."
"Ik kom net bij dr. Zaal vandaan en ik moet een afspraak maken voor een kleine ingreep. Het staat hier wel op mijn status."
"OK! Even kijken... Kunt u op woensdag 15 juli om kwart voor drie?"
"Nee, dan kan ik niet, dan ben ik op vakantie."
"Oh, okee... andere data heb ik alleen op dit moment niet."
(Huh?)
"Wacht even hoor, even navragen..."
2 minuten later...
"Nee, ik heb op dit moment alleen 15 juli beschikbaar. En anders zult u een paar weken moeten wachten. Ons afsprakensysteem gaat veranderen en ik weet niet precies vanaf wanneer we weer afspraken kunnen inboeken."
"Oh, nou dan moet ik maar even afwachten. Ik kan ook niet zomaar mijn vakantie opzeggen."
"Nee, dat begrijp ik. U wordt gebeld, zodra we weer afspraken kunnen boeken."
"Okee, dat is goed. Ik wacht af." (What else is new) "Tot ziens!"
"Tot ziens meneer."
Zo begon eind juni een klucht die tot aan vandaag de dag nog duurt en waarvan het einde ook nog niet echt in zicht is.
Begin juli kreeg ik een brief; "Hierbij hebben wij een afspraak voor u gemaakt voor een ingreep door Dr. Zaal op 15 juli om 14:45. Wij verzoeken u contact met ons op te nemen wanneer u op deze datum verhinderd bent."
Meteen de telefoon maar gepakt.
"Goedemiddag, met de afsprakenpoli."
"Goedemiddag, met Sander Otten. Ik heb een brief ontvangen voor een afspraak op 15 juli. Maar dan kan ik niet".
"Oh, okee. Mag ik uw patiëntennummer?"
"Nee, die heb ik zo niet bij de hand."
"Uw naam?"
"Sander Otten"
"En uw geboortedatum?"
"26 juni 1973."
"Ah, okee... ja, ik zie het. U kunt echt niet op die datum?"
"Nee, dan kan ik echt niet. Ik ben dan op vakantie."
"Oh, tja, een andere afspraak kan ik op dit moment niet voor u maken. Ons afsprakensysteem gaat binnenkort veranderen en we kunnen pas weer afspraken inboeken als dat klaar is."
"Kunt u aangeven wanneer dat ongeveer is?"
"Nee, ik heb geen flauw idee. Dat kan wel even duren. Maar u wordt teruggebeld!"
"Okee, ik wacht wel af."
(Stelletje amateurs!)
Een paar weken later ligt er weer een brief voor me op de mat; "Op verzoek van Dr. Zaal hebben wij een controle-afspraak voor u ingepland op 29 juni 2011 om 14:45". Ja? En? Mijn ingreep dan?
Maar weer eens de telefoon gepakt.
"Goedemiddag, met de afsprakenpoli."
"Ja, goedemiddag! Ik heb een brief gekregen met een uitnodiging voor een controle afspraak voor volgend jaar. Maar ik moet ook nog een ingreep krijgen, en dat zou binnenkort gebeuren."
"Oh, daar weet ik nix van. Dan moet ik eerst status opvragen. Mag ik uw patiëntennummer?"
"Nee, die heb ik thuis liggen."
"Geen probleem. Uw naam dan? ... En uw geboortedatum?"
"Okee, waarschijnlijk heb ik uw status eind deze week wel. Ik zal u dan terugbellen."
(Huh? Staat dat nog steeds niet gewoon in de computer?)
"Okee, dan wacht ik uw telefoontje later deze week af."
(Pffffff)
Een week later nog niks gehoord, dus zelf maar gebeld
"Goedemiddag, met de afsprakenpoli."
"Ja, goedemiddag! Ik zou teruggebeld worden voor het maken van een afspraak voor een ingreep. Alleen is dat nog niet gebeurd."
"Oh, okee. Eens even kijken. Mag ik uw patiëntennummer?"
"Okee, ik zie het. Ik kan op dit moment helaas geen afspraak voor u inboeken, want we weten niet wanneer dr. Zaal de ingrepen ingepland heeft. U wordt binnenkort terug gebeld."
(Euh... wat?)
"Okee, wanneer?"
"Dat kan ik niet met zekerheid zeggen meneer. Binnenkort"
"Vooruit, ik wacht wel weer af. Tot ziens!"
"Tot ziens!"
(stelletje domme dozen)
Weer een paar weken later (begin september denk ik), had ik natuurlijk nog steeds nix gehoord. Heel veel zin om weer te bellen (en dan gezeik te horen te krijgen over statussen die opgevraagd moeten worden bla bla) had ik niet, dus de website van het ziekenhuis maar eens opgezocht. Gelukkig hebben ze tegenwoordig een formulier voor het het online aanvragen van een afspraak.
Hallo,
Ik heb al een paar keer gebeld voor het maken van een afspraak voor een ingreep. Om de een of andere gaat er steeds iets mis, waardoor het niet lukt deze afspraak te maken. Ik wil toch nu wel erg graag die ingreep binnenkort hebben. Zou u me terug willen bellen.
Met vriendelijke groet,
Sander Otten
En zowaar; een dag later gaat bij mij de telefoon.
"Hallo! Met Sander!"
"Goedemiddag, met de afsprakenpoli. Spreek ik met de heer Otten?".
"Ja, daar spreekt u mee."
"U wilde een afspraak voor een ingreep?"
"Ja, graag."
"U staat op de lijst voor november! We bellen u volgende maand voor een afspraak."
"Kan ik die niet nu meteen maken?"
"Nee, dat gaat helaas niet."
"Waarom niet?"
"Nou, we weten nog niet wanneer dr. Zaal zijn ingrepen gepland heeft. Dat weten we in oktober pas."
"Oh, okee! Nou ik wacht wel weer af. Wil u me overigens dan wel ook echt bellen. Ik ben weinig thuis, dus ik lees mijn post niet altijd."
"Dat is goed meneer. We gaan u bellen. Tot ziens."
"Tot ziens."
(Bleh!)
Ondertussen begon ik natuurlijk al redelijk sceptisch te worden. En inderdaad, heel oktober (weer veels te) braaf afgewacht, maar geen telefoon gehad. En ook geen post...
Afgelopen maandag maar weer eens gebeld.
"Goedenmiddag met de afsprakenpoli."
"Goedenmiddag! Ik moet een ingreep krijgen aan mijn rechteroog. Ik wil daar graag een afspraak voor maken."
"Oh, dan moet u een ander telefoonnummer hebben."
(Okee, die is nieuw)
"0900-44 nog wat"
"Okee, dank u wel."
"Graag gedaan en tot ziens."
"Tot ziens."
"Goedenmiddag met oogheelkunde"
"Goedenmiddag, met Sander Otten. Ik wil graag een afspraak maken voor een ingreep aan mijn rechteroog."
"Okee, mag ik uw patiëntennummer"
"Die heb ik zo niet bij de hand, ik ben aan het werk".
"Oh, dan zoek ik hem even op. Wat is uw naam? En uw geboortedatum? Uw adres? Okee, ik heb het; uw patiëntennummer is .... Dan weet u het voor de volgende keer. Wie is uw arts?"
"Dr. Zaal"
"Okee, dan zal ik contact opnemen met dr. Zaal. Ik bel u eind deze week weer terug."
(Euh, pardon?????)
"Dat krijg ik nu al een half jaar lang te horen mevrouw. Ik wil graag nu een afspraak maken."
"Ja, maar ik moet toch echt eerst..."
"Mevrouw, ik weet dat u er nix aan kan doen. Ik neem u persoonlijk ook niks kwalijk, maar ik begin nu wel een beetje boos te worden. Ik probeer al een half jaar lang een afspraak te maken. Iedere keer wordt mij beloofd dat ik teruggebeld word, maar tot nu toe gebeurt dat maar niet. Ik begin het nu toch wel een keer goed zat te worden."
"Ik begrijp het, maar ik moet toch echt eerst met dr. Zaal overleggen, voor ik u kan inplannen."
"En ik moet dus maar weer afwachten of u me terugbelt. Het spijt me, maar ik heb er weinig vertrouwen in."
"U heeft mij voor dit probleem nog niet eerder aan de telefoon gehad, dus u heeft geen enkele reden om daar niet op te vertrouwen."
"Nou, tot nu toe wordt ik niet teruggebeld."
"Nee, maar u heeft mij ook nog niet gesproken."
(Bitch!)
"Nou, prima, ik wacht af tot eind deze week, maar als ik nu weer niets hoor, dan dien ik een klacht in. Ik vind dit hele gebeuren echt teleurstellend." (Kwalitatief Uitermate zelfs!)
"Dat mag u zeker doen meneer. Tot ziens."
"Tot ziens."
"En nog een fijne dag."
(Steek die maar ergens waar de zon niet schijnt...)
Het heeft nog een paar uurtjes geduurd voor ik weer enigszins aanspreekbaar was. Maar zowaar, vanmiddag; Telefoon!!!
"Goedemiddag, met Sander."
"Ja, goedemiddag meneer Otten, met oogheelkunde. U had gebeld voor een afspraak voor een ingreep aan uw rechteroog."
"Ja!"
"Kunt u op 30 december?"
(Oh nee he, daar gaan we weer... )
"Nee, het spijt me, maar dan heb ik een weekje vakantie. Samen met mijn zoontje."
"Oh, okee... een andere datum heb ik niet in december. Dan wordt het januari. Maar we weten pas in december wanneer dr. Zaal de operatiekamer in januari tot zijn beschikking zal hebben..."
"Dus ik moet maar weer afwachten?"
"Ja, meer kan ik helaas niet voor u doen."
"Ik loop dus nu al een half jaar lang tegen dit probleem aan."
"Ja, daar kunnen we ook niets aan doen."
"Jawel, ik had eerder gebeld moeten worden. Zoals me al maanden lang wordt beloofd."
"Ja, maar we weten niet of we dan een datum zouden hebben gehad waarop u wel kon."
(Hoezo bitch? Djeez, wat een stom kwalitatief uitermate teleurstellend wijf)
"Nou, dat weet ik wel. Ik probeer mijn agenda zo leeg mogelijk te houden voor deze ingreep."
"Tja... maar goed, u staat nu dus voor januari en ik bel u in december terug."
"Nou, vooruit dan maar."
"En mocht er binnenkort een patiënt uitvallen, dan staat u op de lijst, om die plek in te nemen."
"Okee, dat zou ik wel fijn vinden dan."
"Goed, tot ziens meneer Otten."
"Tot ziens."
"En nog een fijne dag."
(Pleur een eind op)
We wachten dus maar weer vrolijk af. Maar mocht ik inderdaad in december teruggebeld dan, zal ik het hier zeker laten weten. En anders vast ook!
Pffff wat een zielige vertoning zeg! Je moet toch gewoon een afspraak kunnen maken?? Wat een moeilijk gedoe en een half jaar lang proberen..toe nou zeg!....Hoop nu wel dat ze eens bellen..kan je niet ergens anders heen??
BeantwoordenVerwijderenMoest er trouwens wel om lachen..kan je gezicht zo zien zoals je dingen zegt...:)
Sterkte!
Groetjes,
Maureen
Wat een gezeik zeg. Ik zou een ander ziekenhuis gaan zoeken. Als ze al niet kunnen terug bellen voor een afspraak.( zo simpel) Durf ik ze ook niet aan mijn ogen te laten komen.
BeantwoordenVerwijderenWat een beleid !!!!
Ramona
Hee Ramona,
BeantwoordenVerwijderenIk heb in dr. Zaal zelf wel alle vertrouwen. En ik denk daarom dus ook wel een paar keer na voor ik ergens anders heen ga. Maar verbetering is wel heel hard nodig inderdaad, want dit is te belachelijk voor woorden.
Dank jullie (ook Maureen) voor de reacties!
Het is echt een soap zeg! Als het niet zo'n belangrijke "kleine" ingreep was, zou je echt in een deuk liggen...
BeantwoordenVerwijderensterkte met het vervolg!
René